Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Εγνατία-Ιόνια: Το δύσκολο μέλλον των συνδέσεων

Εικόνα του άρθρου Εγνατία-Ιόνια: Το δύσκολο μέλλον των συνδέσεων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/06/2018, 19:57
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η Εγνατία οδός και η Ιόνια οδός (με τα ακριβά τους διόδια και οι δύο αυτοκινητόδρομοι πια), έχουν ανοίξει όντως νέες προοπτικές για την Ήπειρο. Ωστόσο, οι συνδέσεις των δύο αυτών αυτοκινητόδρομων με πόλεις-σημεία αναφοράς παραμένουν σε εκκρεμότητα. Πέραν της επέκτασης της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ήπειρο έχουν οι  συνδέσεις της Ιόνιας με την Πρέβεζα και της Εγνατίας με την εθνική οδό Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας μέσω του Μεσοποτάμου. 

Για την πορεία της υπό εκπόνηση, επί μια δεκαετία, μελέτης για τη σύνδεση της Εγνατίας με την εθνική οδό Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας, έγινε ενημέρωση κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου από τονπεριφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη, μετά από σχετική επερώτηση που είχε καταθέσει η παράταξη «Συμμαχία Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γιώργο Ζάψα. Από την τοποθέτησή του προέκυψε ότι το οδικό αυτό έργο, μήκους 34 χλμ., έχει πάρα πολύ δρόμο ακόμη, όπως και ότι η (ενδεχόμενη) κατασκευή του θα ξεπεράσει τα 80 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακό είναι δε το γεγονός ότι η μελέτη που είχε ανατεθεί απότο 2008 επί εποχών κρατικής Περιφέρειας, θα ολοκληρωθεί, χωρίς να… ολοκληρωθεί. 

Το κόστος της μελέτης ανέρχεται σε 1,3 εκατ. ευρώ, από τα οποία μέχρι στιγμής έχουν πληρωθεί 429.000 ευρώ. Η αποστολή των μελετητών είναι πια η ολοκλήρωση των μελετών για το πρώτο και το τρίτο τμήμα του οδικού έργου, δηλαδή «Παραμυθιά-Εγνατία» και «Μεσοπόταμος-Γαρδίκι». «Με την παράδοση των οριστικών μελετών και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καλύπτεται το ποσό της σύμβασης με το ανάδοχο μελετητικό σχήμα» τόνισε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης. 

Για το δεύτερο και ενδιάμεσο τμήμα, με μήκος 13χλμ., απαιτείται να γίνει νέα διακήρυξη μελέτης, ο προϋπολογισμός της οποίας εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 800.000 ευρώ. Για το τμήμα αυτό, υπήρχαν αντιδράσεις από κατοίκους της περιοχής, καθώς διέρχεται μέσα από καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Γι’ αυτό και είχε προταθεί να γίνει ορεινή χάραξη –μια εναλλακτική πρόταση που οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου την υιοθέτησαν. «Η διαδικασία αυτή θα εξελίσσεται παράλληλα με τις προσπάθειες ένταξης του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, για το οποίο θα χρειαστεί μεγάλος αγώνας, καθώς ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ίσως φτάσει και τα 80 εκατομμύρια ευρώ» ανέφερε ο κ.Καχριμάνης. 

Στηντοποθέτησή του, πρόσθεσε επίσης ότι υπάρχει ώριμη μελέτη για το τμήμα Πάργα-Μεσοπόταμος, η οποία βρίσκεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. 

Όσο για τη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα, ο κ. Καχριμάνης επανέλαβε ότι υπάρχει δεσμευμένη πίστωση στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020» για το τμήμα Καμπή Άρτας-Γέφυρα Καλογήρου, αλλά, όπως είπε, «μέχρι σήμερα δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση από το υπουργείο».

Σε πολιτικό επίπεδο, ο περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι «η περιφερειακή αρχή δεν παραιτείται από κανένα έργο, αναζητά λύσεις και διεκδικεί χρηματοδοτήσεις από κάθε πηγή.  Αυτό θα συνεχίσει να πράττει και για τους υπολειπόμενους οδικούς άξονες».

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back